środa, 30 grudnia 2015

How to build hill for wargame table./ Jak szybko zbudować wzgórze na stół bitewny -dla leniwych.

Szybki SBS dla "leniwych inaczej" jak zbudować fajne, w miarę realistycznie wyglądające wzgórze na stół.

Zaczynamy:

Na wycięte za pomocą noża elektrycznego wzgórze dajemy wikol, piasek i malujemy na czarno podkładem z dodatkiem brązowego podkładu. Najlepiej żeby wzgórze było pomalowane nie jednolicie.

Używając Light Brown 71.027 Vallejo Air Model maluję drogę na wzgórzu.





Na wyschniętą drogę dajemy Pigment Binder za pomocą pędzla i używając również pędzla nakładamy Pigment Yellow Ochre. Wychodzi nam ładna droga gruntowa.



Gdzieniegdzie dajemy jakieś dodatki w postaci kamieni itp. JA używam do przyklejania takich rzeczy gęstego kleju CA. Jestem leniwy a ten klej zasycha w ciągu 10min.
Ja użyłem kamyków z Kromlecha, ale można użyć też takich z zoologicznego. Kosztują 5pln za kg.




Za pomocą mojej niezmordowanej Ultry maluję kamyki na kolor Base Grey.





Bateria trawek i posypek z Woodlanda. Jeden taki litrowy shake to cena od 45 do 60pln. Wystarcza tego na lata, a kosztuje nawet 30% tego co to samo u konkurencji. Scenic Cement to bardzo dobry klej pod makiety. Nakłada się go spryskiwaczem. Wysycha w ciągu 20-30min i jest płynny. To nie rozwodniony Wikol. Próbowaliśmy nie raz uzyskać podobny efekt ale nie udało nam się jeszcze.


Blended Turf to posypka na duże powierzchnie. Wygląda średnio ale użyta z inymi wygląda super jak mieszanka mchów/traw i innego zielonego gówna. Ma różne odcienie. może robić za zieleninę jak i za gołą ziemię.
Coarse Turf to listowie na drobnoliściastą roślinność. Idealne na zarośla małe, bluszcze itp.
Static Grass Flock to trawka statyczna. Sama w sobie jest średnia kolorystycznie ale wystarczy nakładać różne odcienie nierównomiernie a nawet na siebie i wygląda super.









Używając pędzla do DRY oraz odcieni szarości i bieli maluję kamienie. Najpierw szary potem delikatniej biały.


Nadmiar farby do drybrusha polecam zostawiać na palcach. Zmyje się szybko a nie zniszczymy sobie efektu.



Nakładam Scenic Cement za pomocą pędzla i posypuję te miejsca Coarse Turf.




Po 20minutach biorę spryskiwacz z klejem i psikam nim sporo na Turfy. Równo nie patrząc czy równo. Dzięki temu Turfy będą się ładnie trzymały, nie odpadną, a klej nie będzie widoczny.



Używając spryskiwacza dałem klej też na pigmenty na drodze zabezpieczając jej powierzchnię. Spryskiwacz nie zdmuchuje pigmentu z powierzchni.



Pędzlem umoczonym w kleju ciapię losowo po wzgórzu. W te miejsca dam posypki. Losowo, nie ma się co nad tym zastanawiać. Byle tylko nie za dużo. Wzgórze to nie dalmatyńczyk czy krowa.



Na brzegach daję posypkę w kolorze maty na którą dam to wzgórze.


Inny kolor posypki daję na losowe miejsca wokół kamieni na które wcześniej dałem klej. Posypki też traktujemy drugi raz klejem w sprayu by się lepiej trzymały. Ważne! Można na jedną posypkę dać klej i kolejną warstwę posypki innego koloru. Fajne przejścia kolorystyczne można robić. Bardzo naturalne.




Do detali używam kleju z małym kosmetycznym spryskiwaczem. Kobiety mają też takie coś do odżywek do włosów. Jak się im skończy można im zakosić.




Całe wzgórze (z pominięciem miejsc gdzie były posypki) potraktowałem klejem. Na to daję trawkę statyczną z aplikatora. Daje radę ale można się nieźle namachać. Nie, nie używam elektrosadzarki, ani żadnych innych takich rzeczy. Why? Mam odkurzacz. Po nałożeniu trawki biorę odkurzacz na najniższych obrotach i z odległości 3-4cm "odkurzamy" trawkę. Warto podebrać kobiecie pończochę na rurę wtedy nie stracimy trawki którą ściągnie odkurzacz. Można nawet pokusić się o połowę mocy. Zdjęć nie mam bo potrzebowałem obydwu rąk do tego.



Gdzieniegdzie użyłem mieszanki trawek, czasem jednego koloru, czasem dwóch. Na żywo nie wygląda to tak jednolicie jak na zdjęciach. Jak pisałem to wzgórze dla "leniwych" wiec mało tam detali lepszych o które mógłbym się pokusić.



Wzgórze done. Moje czeka jeszcze na ukończone trupy itp które będą jego stałym elementem oraz zdejmowany krzyż pokutny zarośnięty itp.

To tyle na dziś. Czekam na komentarze i wasze spostrzeżenia.

9 komentarzy:

  1. Świetny. Ten klej mnie zainteresował którym spryskujesz tą posypkę bo ja zawsze miałem problem z kruszeniem się tego pieroństwa. Muszę się zaopatrzyć w takie coś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super rzecz. Akurat posypka po tym nie robi się twarda. Jest elastyczna, ale lepiej się trzyma. Dla tego nie udało nam się receptury samemu zrobić bo zawsze to nie było to.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dzięki. Sporo fajnych rzeczy można tymi tanimi materiałami zrobić. A jak się ma ich podręcznik to można cisnąć tego na hektary. Jestem na grupie H0 kolejek w stanach. To co ludzie robią z ich materiałami to najwyższa półka modelarska.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dzięki. Mam nadzieję dziś dokończyć i rewitalizować mój zamek. Może uda mi się zrobić tutaj opis z fotami tutaj.

      Usuń
  4. I to jest dla leniwych ?;) hehe... Bardzo dobry tutek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bo w wersji na wypasie całość byłaby bardziej szczegółowa. Wiecej odcieni trawek/posypek/dodatków. Niestety brak mi jeszcze chwili czasu by dokończyć trupy. Myślałem też o drzewku itp ale to już by mi przeszkadzało w transporcie całkowicie.

      Usuń